Взаємодія або конфлікт: міжконфесійна ситуація навколо мусульманських святинь Криму

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30840/2413-7065.2(59).2016.150575

Ключові слова:

Крим, релігійність, конфесійні групи, ісламські святині

Анотація

У статті розглядається питання міжконфесійної взаємодії та традицій спільного використання сакрального простору в Криму, котрі відображені в літературних джерелах та спогадах респондентів. Соціальні та демографічні зміни ХХ століття (примусова міграція, радянська політика в сфері релігії, репатріація кримських татар) призвели до повного занепаду міжрелігійних сусідських практик. В останні роки мусульманські святині набувають не тільки релігійної символіки, але й політичного значення в дискурсі належності до місця та історичних прав на територію різних етнічних груп.

Біографія автора

Olena Sobolieva, НДІУ

Олена Соболєва

кандидат історичних наук, старший науковий співробітник відділу культурологічних досліджень НДІУ

Посилання

AYDINGÜN, A., YILDIRIM, E. (2010). Perception of Homeland among Crimean Tatars: Cases from Kazakhstan, Uzbekistan and Crimea. Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, (54), pp. 21–46. [in Eng.]

BELAI, M. (2014). “A Place Where God Has Touched the Land in a Special Way”: Medjugorje as an International and Intercultural Space. State, Religion and Church in Russia and Worldwide, 2 (32), pp. 161–182. [in Rus.]

BAUMAN, G. (2014). The Choreography of Cohabitation: Contemporary Sharing of Shrines in Modern Macedonia. State, Religion, and Church in Russia and Worldwide, 2 (32), pp. 113–139. [in Rus.]

GERMOGEN (1887). Tavric Eparchy by Germogen, Bishop of Pskov and Porohov, Former Bishop of Tavrida and Simferopol. Pskov: Tipografiya gubernskogo pravleniya, 533 p. [in Rus.]

G-I., I. (GASPRINSKII, I.) (1913). Crimean Azizler. Vostochnyi sbornik obscchestva orientalistov, Vol. 1. Saint-Petersburg, pp. 214–217. [in Rus.]

GORACHKOVA, E. (1881). Memo­ries about the Crimea. Part 1. Saki Mud Baths. Мoscow: Tipografiya obshchestva rasprostraneniya poleznykh knig, 182 p. [in Rus.]

HAYDEN, R. (2002). Antagonistic Tolerance: Competitive Sharing of Religious Sites in South Asia and the Balkans. Current Anthropology, 43 (2), pp. 205–231. [in Eng.]

HENIG, D. (2014). Contested Choreographies of Sacred Spaces in Muslim Bosnia. In: Choreographies of Shared Sacred Sites. New York: Columbia University Press, pp. 130–160. [in Eng.]

SOBOLEVA, O. (2011). Modelling the Image of Ethnic Homeland of Crimean Tatars in the Conditions of Repatriation and Life in the AR Crimea. Materialy do ukrainskoi etnolohii, 10 (13), pp. 44–51. [in Ukr.]

UEHLING, G. (2004). Beyond Memory: the Crimean Tatars’ Deportation and Return. New York, 294 p. [in Eng.]

ZALOZNAYA, M., GERBER, T. (2012). Migration as Social Movement: Voluntary Group Migration and the Crimean Tatar Repatriation. Population and Development Review, Vol. 38 (2), pp. 259–284. [in Eng.]

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Духовна культура