Українська пісенна культура: творчий-синтетичний досвід мелопоетики
DOI:
https://doi.org/10.30840/2413-7065.3(64).2017.120352Ключові слова:
мелопоетика, співоча культура, пісня, творчий синтез, музикування, українська спільнотаАнотація
У статті подано історичний досвід музикування українців та культурного самопредставлення української спільноти завдяки мелосному та поетичному полотну української пісні, проаналізовано її сáмісний-ідентифікаційний потенціал. Культуру українського співочого музикування зіставлено з європейськими та світовими напрямами синтезування на творчому полі слово-музикотворення. Феноменальний характер української співочої культури, безумовно, є підставою для визначення окремого Дня української пісні в офіційному календарі держави Україна.Посилання
Vladyshevskaya, T. (2006). Musical Culture of Ancient Rus. Moscow: Znak, 468 p. [in Rus.]
Voznesenskiy, I. (1889). Liturgical Singing of Orthodox South-Western Rus according to the Note-Linear Irmologions of the 17th and 18th Centuries. Composition, Properties, and Value of Melodies Included to the South-Western Irmologions. Rukovodstvo dlya selskikh pastyrey, (26). Kyiv, pp. 223–234. [in Rus.]
Herasymova-Persydska, N., comp., Tymoshenko, O., ed. (1997). Dukhovnyi svit baroko: zbirnyk statei. (The Spiritual World of Baroque: Collected Articles). Kyiv: Petro Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine. Center for Musical Ukrainian Studies, 112 p. [in Ukr.]
Kairzhanov, A. (2012). Byzantinism and Mentality of Kievan Rus, Part I. Meditation on the Steppe Road, Part II. Kyiv: Dmitriy Burago Publishing House, 312 p. [in Rus.]
Kylymnyk, S. (1964). Ukrainian Year in the Historical Elucidation of Folk Customs, Vol. 2. of L. KOHUSKA, ed., Pratsi Instytutu doslidiv Volyni. Vesnianky-haivky; kliasyfikatsiia vesnianok-haivok (1959). Winnipeg: Kozak, Surmach, Humeniuk, 151, [3] p. [in Ukr.]
KorniIenko, V. (2014). Graffiti of St. Sophia Cathedral in the 11th–18th Centuries. Kyiv: Slovo, 320 p. [in Ukr.]
Kornii, L., HNATIUK, L., ed. (2014). Ukrainian Music Culture: A Look through the Ages. Kyiv: Muzychna Ukraina, 589, [3] p. [in Ukr.]
Koshyts, O. (1995). Memoirs. Kyiv: Rada, 387 p. [in Ukr.]
Matsenko, P. (1968). Essays on the History of Ukrainian Church Music. Roblyn – Winnipeg, 152 p. [in Ukr.]
Metsynskyi, M., Holovashchenko, M., comp. (1995). Memoirs. Materials. Correspondence. Kyiv: Rada, 462 p. [in Ukr.]
Mishalov, V. (2013). The Kharkiv Bandura. Cultural and Artistic Aspects of the Genesis and Development of Performance on the Ukrainian Folk Instrument. Slobozhanskyi svit Series, (7). Toronto: Savchuk O., 368 p. [in Ukr.]
Porfiriev, I. (1886). Ancient Period. Oral and Book Verbal Culture before Peter the First, Part 1 of History of Russian Verbal Culture. Kazan: Tipografiya imperatorskogo universiteta, 728 p. [in Rus.]
Hotkevych, H., SAVCHUK, O., comp. (2013). Musical Instruments of the Ukrainian People. 2nd edition. Slobozhanskyi svit Series, (4). Kharkiv: Savchuk O., 512 p. [in Ukr.]
Tsipko, A. (2016). Gnoseological and Aesthetic Specification of the Ancient Ukrainian Verbal Culture. Kyiv: MP “Lesia”, 748 p. [in Ukr.]
Shchurat, V. (1908). From the Studies of Pochaiv “Bohohlasnyk” (Spiritual Songs Book): Questions of Authorship and the Time of Origin of Some Songs. Lviv: The Edition of “Nyva”; from the printing house of the Stauropegion Institute, 48 p. [in Ukr.]
Bohohlasnyk. Pisny blahohoviinyia: Facs. der Ausg. Počajiv, 1790, 1791, Vol. 1. of Bogoglasnik. Pěsniblagogovějnyja (1790, 1791) [Text]: eine Sammlung geistlicher Lieder ausder Ukraine: Facsimilie und Darstellung: in 2 Bd. (2016). Köln; Weimar; Wien: Böhlau, XIII, 591 S. [in Church-Slav.]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Anatolii Tsipko Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons 2.0 із зазначенням авторства — Некомерційна — Без похідних творів, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Змінювати матеріал і використовувати його в комерційних цілях заборонено.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).