DOI: https://doi.org/10.30840/2413-7065.2(59).2016.150575

Взаємодія або конфлікт: міжконфесійна ситуація навколо мусульманських святинь Криму

Olena Sobolieva

Анотація


У статті розглядається питання міжконфесійної взаємодії та традицій спільного використання сакрального простору в Криму, котрі відображені в літературних джерелах та спогадах респондентів. Соціальні та демографічні зміни ХХ століття (примусова міграція, радянська політика в сфері релігії, репатріація кримських татар) призвели до повного занепаду міжрелігійних сусідських практик. В останні роки мусульманські святині набувають не тільки релігійної символіки, але й політичного значення в дискурсі належності до місця та історичних прав на територію різних етнічних груп.

Ключові слова


Крим; релігійність; конфесійні групи; ісламські святині

Повний текст:

PDF

Посилання


AYDINGÜN, A., YILDIRIM, E. (2010). Perception of Homeland among Crimean Tatars: Cases from Kazakhstan, Uzbekistan and Crimea. Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, (54), pp. 21–46. [in Eng.]

BELAI, M. (2014). “A Place Where God Has Touched the Land in a Special Way”: Medjugorje as an International and Intercultural Space. State, Religion and Church in Russia and Worldwide, 2 (32), pp. 161–182. [in Rus.]

BAUMAN, G. (2014). The Choreography of Cohabitation: Contemporary Sharing of Shrines in Modern Macedonia. State, Religion, and Church in Russia and Worldwide, 2 (32), pp. 113–139. [in Rus.]

GERMOGEN (1887). Tavric Eparchy by Germogen, Bishop of Pskov and Porohov, Former Bishop of Tavrida and Simferopol. Pskov: Tipografiya gubernskogo pravleniya, 533 p. [in Rus.]

G-I., I. (GASPRINSKII, I.) (1913). Crimean Azizler. Vostochnyi sbornik obscchestva orientalistov, Vol. 1. Saint-Petersburg, pp. 214–217. [in Rus.]

GORACHKOVA, E. (1881). Memo­ries about the Crimea. Part 1. Saki Mud Baths. Мoscow: Tipografiya obshchestva rasprostraneniya poleznykh knig, 182 p. [in Rus.]

HAYDEN, R. (2002). Antagonistic Tolerance: Competitive Sharing of Religious Sites in South Asia and the Balkans. Current Anthropology, 43 (2), pp. 205–231. [in Eng.]

HENIG, D. (2014). Contested Choreographies of Sacred Spaces in Muslim Bosnia. In: Choreographies of Shared Sacred Sites. New York: Columbia University Press, pp. 130–160. [in Eng.]

SOBOLEVA, O. (2011). Modelling the Image of Ethnic Homeland of Crimean Tatars in the Conditions of Repatriation and Life in the AR Crimea. Materialy do ukrainskoi etnolohii, 10 (13), pp. 44–51. [in Ukr.]

UEHLING, G. (2004). Beyond Memory: the Crimean Tatars’ Deportation and Return. New York, 294 p. [in Eng.]

ZALOZNAYA, M., GERBER, T. (2012). Migration as Social Movement: Voluntary Group Migration and the Crimean Tatar Repatriation. Population and Development Review, Vol. 38 (2), pp. 259–284. [in Eng.]




Copyright (c) 2018 автор і журнал

ISSN 2413-7103 (Online), ISSN 2413-7065 (Print).

© "Науково-дослідний інститут українознавства Міністерства освіти і науки України, 2001-2019.