Методи систематизації та класифікації в українській фольклористиці (на прикладі жанру дум)
DOI:
https://doi.org/10.30840/2413-7065.1(58).2016.151689Ключові слова:
метод класифікації, метод систематизації, українська фольклористика, думиАнотація
У статті на прикладі епічного жанру дум продемонстровано, як працюють методи класифікації та систематизації в фольклористиці. Власне, теорія і практика застосування згаданих методів пов’язана з історією видання фольклорних текстів.Посилання
HRYTSA, S. (2004) Preparation of the Academic Edition of the Most Valuable Artifacts of Ukrainian Folklore – Folk Dumy. Narodna tvorchist ta etnohrafiia. Vol. 6. pp. 28–37. [in Ukr.]
HRUSHEVSKA, K. (1927) Collecting and Publishing Dumy in the 19th and at the Beginning of the 20th Century. In: K. HRUSHEVSKA (ed.) Ukrainian Folk Dumy. Vol. 1 of corpora. Кyiv: Derzhavne vydavnytstvo Ukrainy, pp. V–XII. [in Ukr.]
DMYTRENKO, M. (2003) Fundamental Folklore Editions of the M. T. Rylskyi Institite of National Academy of Sciences: Perspectives of Publishing. Narodna tvorchist ta etnohrafiia. Vol. 1–2. pp. 25–29. [in Ukr.]
DMYTRENKO, M. (comp.) (2009) Ukrainian Folk Dumy as a Phenomenon of Traditional Culture. In: Ukrainian Folk Dumy in 5 Vol. Vol. 1: Dumy of the Early Cossac Period. Kyiv, pp. 6–32. [in Ukr.]
HRINCHENKO, B. (ed.) (1897) Kobzar Dumy. Chernihiv: Drukarnia «Chernihivskoho zemstva», 107 p. [in Ukr.]
DEI, O. (comp.) (1982) Dumy: Historical-Heroic Cycle. Kyiv: Dnipro, 159 p. [in Ukr.]
NUDHA, H. (ed.) (1969) Dumy: Poetical Epos of Ukraine. Kyiv: Radianskyi pysmennyk, 354 p. [in Ukr.]
ANTONOVYCH, V. & DRAHOMANOV, M. (eds.) (1874, 1875) Historical Songs of the Little Russian People with the Explanations by V. Antonovych and M. Drahomanov. Vol. 1, part 1. Kiev: Tipografiia M. P. Fritsa, 336 p.; Vol. 2, part. 2. Kiev: Tipografiia M. P. Fritsa, 71 p. [in Ukr. & Rus.]
IVANYTSKYI, A. (2005). The Second Edition of «Ukrainian Folk Melodies» by K. Kvitka: Scientific Value and Topics. Dedicated to the 125th Anniversary of K. Kvitka. Narodna tvorchist ta etnohrafiia. Vol. 6. pp. 14–17. [in Ukr.]
KIRDAN, B. (ed.) (1962). Ukrainian Folk Dumy (the 15th – the Beginning of the 17th Century). Moscow: Izdatelsvo AN SSSR, 288 p. [in Rus.]
KIRDAN, B. (1962). Dumy. In: Ukrainian Folk Dumy (the 15th – the Beginning of the 17th century). Moscow: Izdatelsvo AN SSSR, pp. 10–51. [in Rus. and Engl.]
MARTYNOVYCH, P. (ed.) (1906). Ukrainian Records by Porfyrii Martynovych. Kiev: Tipografiia Imperatorskoho universiteta sv. Vladimira, 317 p. [in Ukr.]
KOLESSA, F. (1920) Introduction. In: F. KOLESSA (ed.) (1920) Ukrainian Folk Dumy: First Complete Edition. Lviv: Vydavnytstvo tovarystva «Prosvita», pp. 1–6. [in Ukr.]
KOLESSA, F. (ed.) (1920) Ukrainian Folk Dumy: First Complete Edition. Lviv: Vydavnytstvo tovarystva «Prosvita», 150, VIII p. [in Ukr.]
KOSTOMAROV, N. (1905). History of Cossacs in South-Russian Heritage of Folk Art. In: Collected Edition. Vol. 21. St. Petersburg, pp. 693–932. [in Rus.]
MALYNSKA, N. (2005) Ukrainian Heroic Dumy. Kyiv. [in Ukr.]
LUKASHEVYCH, P. (ed.) (1836) Little Russian and Galician Folk Dumy and Songs. St. Petersburg: Tipografiya E. Pratza, 170 p. [in Rus.]
MATIASH, I. (2008) Ukrainian Folk Dumy: Research Papers, Editions, Performers. Historiographical Essay. Bibliographical Guide. Kyiv, 240 p. [in Ukr.]
METLINSKIY, A. (1853) On Collection, Systematization, and Prepress Preparation of Folk Songs and Other Folklore Works. Chernigovskiye gubernskiye vedomosti. Vol. 23. pp. 201–219. [in Rus.]
[METLINSKIY, A.] (1854) Introduction. In: A. METLINSKIY (ed.) Folk South-Russian Songs. Kiev: Universitetskaya tipografiya, pp. V–XIII. [in Rus.]
MYSHANYCH, S. (1990) Complete Collection of Ukrainian Folk Dumy: Principles of Scientific Publishing. Narodna tvorchist ta etnohrafiia. Vol. 1. pp. 45–52. [in Ukr.]
MYSHANYCH, S. (1989) Textology of Ukrainian Folk Dumy Editions. Narodna tvorchist ta etnohrafiia. Vol. 5. pp. 42–49. [in Ukr.]
METLINSKIY, A. (ed.) (1854) Folk South Russian Songs. Kiev: Universitetskaya tipografiya. [in Rus.]
TSERTELEV, N. (ed.) (1819) Experience of Collecting Old Little Russian Songs. St. Petersburg.: Tipografiya Karla Kraya, VI, 64 p. [in Rus.]
PERETS, V. (1928) Ukrainian Dumy in the New K. M. Hrushevska’s Edition. Etnohrafichnyi visnyk. Vol. 7. pp. 73–132. [in Ukr.]
RYLSKYI, M. (1944) Introduction. In: M. PLISETSKYI & M. RYLSKYI (eds.) (1944) Ukrainian Dumy and Historical Songs. Kyiv: Ukrderzhvydav, pp. 5–9 [in Ukr.]
PLISETSKYI, M. & RYLSKYI, M. (eds.) (1944) Ukrainian Dumy and Historical Songs. Kyiv: Ukrderzhvydav, 184 p. [in Ukr.]
PAVLIY, P., RODINA M., STELMAKH M. (comps.), RYLSKYI, M., HUSLYSTYI K. (eds.) (1955) Ukrainan Dumy and Historical Songs. Kyiv: Vydavnytstvo AN URSR, XLVII, 660 p. [in Ukr.]
HRUSHEVSKA, K. (ed.) Ukrainian Folk Dumy. Vol. 1 of corpora. Кyiv: Derzhavne vydavnytstvo Ukrainy, ССХХ, 176 p. [in Ukr.]
НRUSHEVSKA, K. (ed.) (1931) Ukrainian Folk Dumy. Vol. 2. Kharkiv; Kyiv: Proletar, ХХХІІ, 304 p. [in Ukr.]
TARNAWSKY, G. & SILINA, P. (transl.) (1979) Ukrainian Dumy. Editio Minor. Toronto-Cambridge: Toronto University Press, 220 p. [in Engl.]
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Maryna Hrymych Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons 2.0 із зазначенням авторства — Некомерційна — Без похідних творів, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Змінювати матеріал і використовувати його в комерційних цілях заборонено.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).