Ставлення російських агресорів та їх проксі до віруючих різних конфесій в Україні (2014–2022)
DOI:
https://doi.org/10.30840/2413-7065.3(84).2022.264990Анотація
Стаття присвячена аналізу ставлення російських агресорів та їх проксі до релігійних громад України у 2014–2022 рр. Встановлено, що за своєю сутністю «русский мир» – це неоімперська геополітична ідеологічна доктрина, спрямована на теоретичне обґрунтування та практичне відновлення «великої історичної Росії» у кордонах Російської імперії на вершині її могутності у 1914 р. Виявлено, що за допомогою «русского мира», важливої «м’якої сили» Кремля, Росія спочатку планувала опанувати ментальний простір України й мізки її громадян, а потім, у разі нагальної потреби, ввести свої війська й остаточно приєднати цю територію до складу своєї держави. Показано, що Російська Православна Церква відігравала важливу роль у неоімперських планах Росії, оскільки вона виступала активним провайдером «русского мира» у духовний, політичний, культурний і гуманітарний простір України, а за допомогою своєї філії – Української Православної Церкви Московського Патріархату – активно створювала загрози й перешкоди консолідації українського суспільства, цим самим руйнуючи духовно-практичні підвалини об’єднавчих процесів в Україні. Обґрунтовано, що неоголошена війна Росії проти України й українців, яка розпочалася у 2014 р., та тимчасова окупація нею значної частини українських територій стали справжнім випробуванням для Української держави та її громадян й жахливою трагедією для віруючих усіх конфесій. Визначено головну причину ненависті щодо релігійних громад з боку російсько-терористичних угруповань на тимчасово окупованих територіях, яка полягає у тому, що окупанти визнають лише одну релігійну організацію легітимною, а саме Російську Православну Церкву та її невід’ємну частину – Українську Православну Церкву Московського Патріархату, всі інші релігійні конфесії є незаконними й ворожими і тому вони мають бути ліквідовані. Висвітлено приклади злочинів проти людяності, скоєні російсько-терористичними військами на тимчасово окупованих ворогом територіях України щодо релігійних громад.
Посилання
Cultural and Religious Sites in Ukraine were Damaged or Destroyed During the War, – UNESCO. [online] Available at: https://risu.ua/98-kulturnih-i-religijnih-obyektiv-ukrayini-poshkodzheno-chi-zrujnovano-za-chas-vijni----yunesko_n128416 [in Ukr.]
In Irpen Occupiers Burned Thousands of Bibles and Destroyed the Christian Mission. [online] Available at: https://www.rbc.ua/ukr/styler/irpene-okkupanty-sozhgli-tysyachi-bibliy-1649616939.html [in Ukr.]
VASIN, M. Representatives of the Churches Stated that Religious Persecution in Donbass has Intensified. [online] Available at: http://viruyu.at.ua/files/viruyu/2014_11_viruyu.pdf [Accessed November 2014]. [in Ukr.]
Russian Troops Fired again on the Sviatohorsk Lavra where Housed About 300 People. [online] Available at: https://www.radiosvoboda.org/a/news-obstril-sviatohirskoi-lavry/31883364.html [in Ukr.]
Murder of Pentecostals in Sloviansk. [online] Available at: https://uk.wikipedia.org/wiki/ [in Ukr.]
VOINALOVYCH, V., KOCHAN, N. Religious Factor of Ethnopolitical Processes in Donbass: History and Modernity. [online] Available at: http://www.ipiend.gov.ua_187.pdf [in Ukr.]
Ascention. Who Killed four Christians in Besieged Slaviansk. [online] Available at: https://focus.ua/society/314132/ [in Rus.]
Speech by His Holiness Patriarch Kirill at the Grand Opening of the III Assembly of the Russian World. [online] Available at: http://www.patriarchia.ru/db/text/928446.html [in Rus.]
Public and Religious Organizations Called on the World to Respond to Russia’s Crimes against Religious Figures, Believers and Religious Buildings in Ukraine. [online] Available at: https://risu.ua/gromadski-i-religijni-organizaciyi-zaklikali-svit-vidreaguvati-na-zlochini-rosiyi-proti-religijnih-diyachiv--viruyuchih-i-kultovih-sporud-v-ukrayini_n127250 [in Ukr.]
Vysoven, O. (2016) Recorded on October 10, 2016 from the words of Hryhorii Kotenko, Born in 1959, who Lives in the Village of Nychyporivka, Yahotyn District, Kyiv Region. [in Ukr.]
KARPITSKII, N. Freedom from Conscience. The Separatists Unleashed Religious Terror. [online] Available at: http://tyzhden.ua/Society/139345 [Accessed September 11, 2022]. [in Ukr.]
Prayer for Ukraine. [online] Available at: http://novazorya.if.ua/19012012/435-2012-01-18-15-21-18 [in Ukr.]
Religious Persecution is Intensifying in Donbas. [online] Available at: http://ecb-doluna.at.ua/news/2014-12-22-71 [in Ukr.]
In the Occupied Territories Occupiers Place Firing Positions in Temples – the General Staff of the Armed Forces of Ukraine. [online] Available at: https://risu.ua/na-zahoplenih-teritoriyah-okupanti-rozmishchuyut-vognevi-poziciyi-u-cerkvah--genshtab-zsu_n127141 [in Ukr.]
Occupiers in Kyiv Region Captured Servant of the Salvation Church. [online] Available at: https://risu.ua/ [in Ukr.]
The Occupiers Fired on the Irpin Bible Seminary of the ECB. [online] Available at: https://risu.ua/okupanti-obstrilyali-irpinsku-biblijnu-seminariyu_n127423 [in Ukr.]
PANOCHKO, M. Our Condolences to the Families of the Fallen Brothers Ministers of the Church of the Christian Evangelical Faith in Sloviansk. [online] Available at: http://www.voice.org.ua/news/news-hve/item/684 [in Ukr.]
POROSHENKO, P. Muslims, Jews, Protestants and Believers of the Kyiv Patriarchate and the Ukrainian Greek Catholic Church are Persecuted in the Occupied Territories of Donbas. [online] Available at: http: //islam.in.ua/ua/novyny-u-krayini/na-okupovanyh-terytoriyah-donbasu-peresliduyut-musulman-yudeyiv-protestantiv-i [in Ukr.]
Confrontation in Sloviansk. [online] Available at: https://uk.wikipedia.org/wiki/ [in Ukr.]
Religious Freedom in the Conditions of Russian Aggression against Ukraine: Experts about the Experience of 2014–2022. [online] Available at: https://dess.gov.ua/roundtable-18-march-2022/ [in Ukr.]
Russian Armed Aggression against Ukraine (2014-2016). [online] Available at: https://uk.wikipedia.org/wiki/ (2014−2016). [in Ukr.]
Russian Orcs Destroyed the Baptist House of Prayer in Izium. [online] Available at: https://risu.ua/orki-zrujnuvali-dim-molitvi-baptistiv-v-izyumi_n126955 [in Ukr.]
A Common Prayer for the Unity of the Churches in Ukraine. [online] Available at: http://askoldova-mohyla.org/uk/item,2102 [in Ukr.]
The Current Religious Situation in Ukraine. [online] Available at: http://5fan.ru/wievjob.php?id=8701 [in Ukr.]
In Mariupol the occupiers Destroyed the House of Prayer of the Bethany Church. [online] Available at: https://risu.ua/u-mariupoli-okupanti-znishchilibudinok-molitvi-cerkvi-vifaniya_n127780 [in Ukr.]
FIHURNYI, Yu. (2016). «Russian world» is an important factor in Russia’s Aggression against Ukraine and Ukrainians. Ukrainian Studies. № 3 (60). pp. 40–59. [in Ukr.]
FIHURNYI, Yu. (2021). The Doctrine of the «Russian World» is the Political Ideology of Russia’s Aggression against Ukraine. Ukrainian Studies. №4 (81), pp. 72–88. [in Ukr.]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Оксана Висовень, Юрій Фігурний Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons 2.0 із зазначенням авторства — Некомерційна — Без похідних творів, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Змінювати матеріал і використовувати його в комерційних цілях заборонено.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).