«Школа М. Максимовича» як інтелектуальний простір формування спільнотної ідентичності українців
DOI:
https://doi.org/10.30840/2413-7065.1-2(62-63).2017.137146Ключові слова:
художня словесність, спільнотна ідентичність, українознавство, інтелектуальна історія України.Анотація
У статті проаналізовано вплив науки про художню словесність як провідної у першій третині XІX ст. напрямної українознавства на специфіку формування уявлень про спільнотну ідентичність українців. Підкреслено, що концепції, які постали у її системі координат, дали можливість інтелектуалам теоретично обґрунтувати беззаперечну окремішність українства.Посилання
AIZENSHTOK, I. (1929). On the Ethnographic Plans for the 1840s. In: Za sto lit (A Hundred-Year Survey). Book 4, Kyiv: DVU, рр. 12–24. [in Ukr.]
BARABASH, Yu. (1994). Our Compatriot Ivan Kulzhynskyi, a Volunteer of the Little Russian Idea. Suchasnist, (5), рр. 113–122. [in Ukr.]
[BODYANSKI, I.] (1837). On the Folk Poetry of the Slavic Tribes. The Contemplation for the Master’s Degree of the First Department Philosophical Faculty, Candidate of Moscow University Osip Bodyanski. Moscow: V tipografii Nikolaya Stepanova, 154 р. [in Rus.]
VENELIN, Yu. (1834). On the Source of Folk Poetry in General, and the South Russian One in Particular. Moscow: V tipografii Nikolaya Stepanova, 60 р. [in Rus.]
GOGOL, N. (1834). A Letter to I. Sreznevski as of March 6, 1834. [online]. Available at: http://predanie.ru/gogol-nikolay-vasilevich/book/69209-pisma-1820-1835-gg/#toc3 [in Rus.]
HRUSHEVSKY, M. (1928). From the Journalistic Works by Kostomarov. In: Kostomarov’s Scientific, Journalistic, and Polemic Works. Kyiv: DVU, рр. ІІІ–XXІ. [in Ukr.]
HRUSHEVSKYI, O. (1909). From the Forties. Zapysky Naukovoho Tovarystva imeni Shevchenka (T. Shevchenko Scientific Society Bulletin), (LXXXІX). Lviv: Shevchenko Scientific Society Press, рр. 91–110. [in Ukr.]
DOROSHENKO, D. (1993). The Development of Ukrainian Studies in the 19th – Early 20th Century and Their Achievements. In: Ukrainska kultura. Lektsii za redaktsiieiu Dmytra Antonovycha. (The Ukrainian Culture. Lectures Edited by Dmytro Antonovych). Kyiv: Lybid, рр. 26–39. [in Ukr.]
DRAHOMANOV, M. (1918). New Ukrainian Songs about Public Affairs (1764–1880). Kyiv: Drukarnia aktsionernoho tovarystva “P. Barskyi”, 154 р. [in Ukr.]
YEFREMOV, S. (1923). On the Way of Synthesis. The Review of Ukrainian Literature Historiography. In: Zapysky istoryko-filolohichnoho viddilu VUAN (Bulletin of the History and Philology Department of All-Ukrainian Academy of Sciences), (2), Kyiv: рр. 89–110. [in Ukr.]
Zaporizhzhia Antiquity. Songs and Dumy about Personalities and Events before Bohdan Khmelnytsky (1833). Book 1, Part 3. Kharkov: V Universitetskoy Tipografii, 132 р. [in Rus.]
Zaporizhzhia Antiquity. Tales and Legends of the Chroniclers about Personalities and Events that Happened in Ukraine and Zaporozhye before the Death of Stefan Batory (1833). Book 1, Part 2. Kharkov: V Universitetskoy Tipografii, 140 р. [in Rus.]
Zaporizhzhia Antiquity: Izmail Sreznevsky Edition (1833–1834). Book 1, Part 3. Kharkov: V Universitetskoy Tipografii, 167 р. [in Rus.]
IVASHKIV, V. (2006). Panteleimon Kulish and His Poetic History of Ukraine Attempt: Epic “Ukraine” and “Book of Deeds of Ukrainian People and Glorious Cossack Troops of Zaporizhzhia”. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia filolohichna (Lviv University Bulletin. Philology Series), (37), рр. 6 –98. [in Ukr.]
From the Correspondence of I. Sreznevski. 1829–1839 (1901). Kievskaya starina (Kiev Antiquity), (6), рp. 317–343. [in Rus.]
From the Correspondence of I. Sreznevski. 1829–1839 (1901). Kievskaya starina (Kiev Antiquity), (7–8), рp. 210–248. [in Rus.]
History of the Rus or Little Russia. Composition by George Konisski, Archbishop of Belarus (1846). Moscow: V Universitetskoy Tipografii, VІІІ + 261 + 45 р. [in Rus.]
KYRCHIV, R. (2013). “Zaporizhzhia Antiquity” as the Phenomenon of Romantic Folklore. Mifolohiia i folklor (Mythology and Folklore), (2–3). Lviv, рр. 5–26. [in Ukr.]
KYRCHIV, R. (2016). Kharkiv Center of Ukrainian Folklore (First Half of the Nineteenth Century). Narodoznavchi zoshyty (Ethnography Notes), (1). Lviv, рр. 3–22. [in Ukr.]
KYRCHIV, R. (2016). Kharkov Center of Ukrainian Folklore (First Half of the Nineteenth Century). Narodoznavchi zoshyty (Ethnography Notes), (2). Lviv, рр. 362–383. [in Ukr.]
KOVALCHUK, O. (2008). “Zaporizhzhia Antiquity” as the Material for the Study of Historiography and Source Studies Ideas of the Era. Istoriohrafichni doslidzhennia v Ukraini (Historiography in Ukraine), (18). Kyiv, рр. 6–12. [in Ukr.]
KOZAK, S. (2012). From Herderyzm to Modern National Consciousness. In: Shevchenko and Comparative Studies: Articles, Explorations, Lectures. Kyiv, рр. 223–235. [in Ukr.]
KULZHINSKIY, I. (1996). Some Remarks on the History and Character of the Little Russian Poetry. In: History of Ukrainian Literary Criticism and Literary Studies. Reader: In Three Books. Book One. Kyiv: Lybid, рр. 48–51. [in Rus.]
KULZHINSKIY, I. (1864). A Letter to the Publisher of the Lviv Magazine “Meta” Mr. Ksenofont Klimkovych. Vestnik Yugo-zapadnoy i Zapadnoy Rossii (South-Western and Western Russia Bulletin). Vol. 2, November. Kyiv, рр. 33–45. [in Rus.]
KUN, T. (1977). Structure of Scientific Revolutions. With Introductory Article and Additions of 1969. Moscow: Progress, 300 р. [in Rus.]
[LUKASHEVYCH, P.] (1836). Little Russian and Red
Rus Folk Dumy and Songs. Saint Petersburg: V Tipografii Eduarda Pratsa i K, 171 р. [in Rus.]
MAKSIMOVICH, M. (1839). The History of Ancient Russian Language Arts. Book One. Kyiv: V Universitetskoy Tipografii, VІІІ + 227 р. [in Rus.]
[MARKOVICH, Ya.] (1798). Notes on Little Russia, Its Inhabitants and Oeuvres. Part One. Saint Petersburg: Pri Gubernskom pravlenii, X + 192 р. [in Rus.]
MELNYK, L. (2008). Osyp Bodiansky (1808–1877). 200th Birth Anniversary. Nizhyn: PP Lysenko M. M., 151 р. [in Ukr.]
MELNYCHENKO, V. (2008). In Honor of Our Glorious Ukraine (Taras Shevchenko and Osyp Bodiansky). Moscow: OLMA Media Grupp, 560 р. [in Ukr.]
PYPIN, A. (1891). Little Russian Ethnography, Vol. 3 of The History of Russian Ethnography. Saint Petersburg: Tipografiya M. M. Stasyulevicha,VІІІ + 425 р. [in Rus.]
PIDHORNA, L. (2013). “Romantic Era” of the Ukrainian
Folklore: Comments on the Folklore Record of Mykhailo Maksymovych and Ishmael Sreznevsky. Mandrivets: vseukrayinskyi naukovyi zhurnal (Mandrivets: All-Ukrainian Scientific Journal), (3), рр. 49–53. [in Ukr.]
PRITSAK, O. (1991). Historiosophy of M. Hrushevsky. In: P. SOKHAN et al., eds., History of Ukraine-Rus: In 11 Volumes, 12 Books. Book 1. Kyiv: Naukova dumka, рр. XL–LXXІІІ. [in Ukr.]
SAVCHENKO, F. (1928). Maksymovich’s First Collection of Ukrainian Songs: 1827–1927 Kyiv: National Academy of Science of Ukraine Press, 57 р. [in Ukr.]
SREZNEVSKI, V. (1899). Acquaintance of I. Sreznevski with I. Kotlyarevsky. Kievskaya starina (Kiev Antiquity), (1), рp. 1–8. [in Rus.]
SREZNEVSKI, V. (1893). Ukrainian Almanac. Kievskaya starina (Kiev Antiquity), (1), рp. 20–33. [in Rus.]
SREZNEVSKI, I. (1996). A Look at the Monuments of Ukrainian Folk Literature. Letter to Professor I. Snegirev. In: History of Ukrainian Literary Criticism and Literary Studies. Reader: In Three Books. Book One. Kyiv: Lybid, рр. 67–68. [in Rus.]
SUMTSOV, N. (1914). Kharkov Period of Scientific Activity of I. Sreznevsky. Petrograd: Imperial Academy of Sciences Press, рр. 69–93. [in Rus.]
DEI, O., comp. (1978). The Ukrainian Folk Songs in the Records of Osyp and Fedir Bodiansky. Kyiv: Naukova dumka, 328 р. [in Ukr.]
SHEVCHENKO, T. (2003). A Letter to Korolev as of May 22, 1842. [online]. Available at: http://litopys.org.ua/shevchenko/shev601.htm [in Ukr.]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Oleksandr Khomenko Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons 2.0 із зазначенням авторства — Некомерційна — Без похідних творів, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Змінювати матеріал і використовувати його в комерційних цілях заборонено.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).