Розвиток мистецтва скульптури в Україні (кінець XX – початок XXI століття)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30840/2413-7065.1(70).2019.164745

Ключові слова:

мистецтво, скульптура, триєнале, експозиції скульптурних салонів, виставки

Анотація

У статті досліджуються особливості розвитку мистецтва скульптури в Україні (кінець XX – початок XXI ст.). Визначено, що розвиток мистецтва скульптури у сучасній Україні характеризується жанровою розмаїтістю й активним діалогом проявів неотрадиціоналізму з новітніми соціокультурними явищами та процесами. Сучасна художня практика засвідчує високий професіоналізм вітчизняних скульпторів й закономірну інтегрованість їх творчості у загальноєвропейський та світовий культурно-мистецький процес. Зацікавленість художників феноменом підсвідомого поєдналася із загостренням інтересу до фольклору, давньосхідних релігій і сміхової культури різних народів. Скульптори-неоархаїсти активно звертаються до художньої мови і образів прадавньої скульптури.
Зроблено висновок, що наприкінці ХХ – на початку ХХІ ст. тривали процеси активізації творчості скульпторів різних регіонів України й організації їхніх мистецьких осередків. Традицією, започаткованою 1999 р. Національною спілкою художників України, стало проведення всеукраїнських виставок «Триєнале». З 2006 р. у практику скульптурного життя активно увійшли грандіозні експозиції скульптурних салонів та інших змагальних на майстерність виставок. Різноманітнішою стає практика традиційних скульптурних симпозіумів. Виставки скульптурних композицій митців з усієї України відтворюють репрезентативну картину об’єктивного розподілу творчих сил і демонструють становлення і розвиток нових скульптурних осередків і шкіл поряд із провідними майстрами скульптурного мистецтва Києва, Харкова і Львова.

Біографія автора

Alla Hotsaliuk, Київський національний університет культури і мистецтв

Алла Гоцалюк

доктор філософських наук, доцент кафедри івент-менеджменту та індустрії дозвілля Київського національного університету культури і мистецтв

Посилання

HOTSALIUK, A. (2015). Scientific Tradition and Innovation in the Humanitarian Practice of the Society. Humanitarnyi visnyk Zaporizkoi derzhavnoi inzhenernoi akademii (Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhia State Engineering Academy), Vol. 60, pp. 269–277. [in Ukr.]

LYSENKO, L. (2009). Ukrainian Sculpture of the Century. In: Mystetstvoznavstvo Ukrainy. Zbirnyk naukovykh prats (The Art of Ukraine. Collected Scientific Works). Kyiv, pp. 12–20. [in Ukr.]

ODREKHIVSKYI, V. (2018). Ukrainian Sculpture of the Late 20th – Early 21st Century: Transformation of the Monumental Formation. [A thesis for Candidate of Sciences degree in Art Studies, specialty 17.00.05 “Graphic Art”]. Kyiv: National Academy of Fine Arts and Architecture, 422 p. [in Ukr.]

PETRUK, R. (2007). An Album. Kyiv: Rodovid, 288 p. [in Ukr.]

ANTYP, P. (2006). A Sculptor, a Painter, a Graphic Artist. Donetsk. [in Ukr.]

LEНKA, S. (2003). Ukrainian Folk Choreographic Culture of the 20th Century. [A thesis for Candidate of Sciences degree in History, specialty 17.00.01 “Theory and History of Culture”]. Kiyv: National University of Culture and Arts, 173 p. [in Ukr.]

HOTSALIUK, A. (2018). Self-Organization of Culture: A Modern Paradigm. In: V. VYTKALOV, comp., Yu. BOHUTSKYI, ed., et al., Ukrainska kultura: mynule, suchasne, shliakhy rozvytku: naukovyi zbirnyk (Ukrainian Culture: Past, Present, Ways of Development), Vol. 25. Rivne: Rivne State Humanitarian University Press, pp. 181–186. [in Ukr.]

ODREKHIVSKYI, V. (2017). Con­tem­porary Sculpture of Lviv Art School: Experiment and Self-Identification. Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii dyzainu i mystetstv (Bulletin of Kharkiv State Academy of Design and Arts), (3), pp. 57–67. [in Ukr.]

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Українська національна культура