Це застарівша версія, яка була опублікована 2024-06-29. Прочитайте найбільш нову версію.

Розширення бренду Тараса Шевченка для адвокації українства

Автор(и)

  • Оксана Зайченко

DOI:

https://doi.org/10.17721/2413-7065.1(90).2024.306471

Анотація

Стаття є своєрідною присвятою до 210-ї річниці з дня народження Тараса Григоровича Шевченка. Розглянуто в ній факт існування і розвитку особистого бренда Тараса Шевченка за його життя та після смерті, а також можливості його розширення до рівня національного бренда (охоплення нових аудиторій географічно, за межами України, та нових демографічних і соціальних аудиторій в Україні). Для цього серед іншого проаналізовано фотографії Тараса Шевченка 1858–1860 років через призму порад консультантів зі створення особистого бренда, а також використано наявний у відкритих джерелах аналіз шляхів та результатів розширення бренда Тараса Шевченка на терени Галичини ще в часи буття її колонією Австро-Угорщини. Наголошено на можливостях застосування брендингу видатних українців для здійснення адвокації української культури в світі, ребрендингу українства та України, що особливо важливо в умовах війни рф проти України. Звернено увагу на потребу докорінної зміни ставлення країн-лідерів західної цивілізації до «українського питання», до права українства на власну національну державу, остаточного витіснення, елімінування московського наративу про бездержавність українства, про синонімічність Русі та росії тощо зі свідомості політичних еліт цих країн. Зазначено, що війна, яка точиться на теренах України, має світовий та світоглядний характер і бере свій початок ще від так званої «весни народів», та наголошено у зв’язку з цим на потребі змінити наратив, який транслює Україна в світі – акцентувати місійність українства як споконвічного захисника та популяризатора цінностей західної цивілізації, зокрема на прикладі життя і творчості Тараса Шевченка, найвідомішого українця, який давно перетворився на національний бренд для самих українців. Зосереджено увагу на можливості застосування акціонізму та участі креативних індустрій у брендингу Тараса Григоровича та адвокації українства в світі, аналізуючи при цьому наявні практики українських митців та дієвців культури.

Посилання

BARLOW, D. (2007). Brand-Focused Service. In: J. Barlow, P. Stewart. The New Competitive Advantage. Kyiv: Book Publishing House of Oleksii Kapusta (division "Ahentsii "Standart"). 266 р. [in Ukr]

BRIK, I. “Prosvita” and the Cult of Shevchenko. https://zbruc.eu/node/19870 [Accessed 02 March 2024]. [in Ukr]

KORNIICHUK, M., KARPINCHUK, H., HLOBA, N., et al., comp. (2011). Published Works of Taras Shevchenko and Graphic Shevchenkiana: A Catalog. Museum of Books and Printing of Ukraine. Kyiv: PULSARY University Publishing House. 175 р. [in Ukr]

HORODNIA, N. Negotiations of the Entente States with the Ukrainian People's Republic at the End of 1917 - at the Beginning of 1918. Current Problems of European History and International Relations. [online] Available at: https://drive.google.com/file/d/1fUN7wxlX_FTJOioBqCJBloKq9h_oIHzY/view [Accessed 02 March 2024]. [in Ukr]

HRABOVSKA, I., HRABOVSKYI, S. (2023). Waves of Globalization, Decolonization and Geopolitical Subjectivity. Ukrainoznavstvo (Ukraininan Studies), №1, pp. 212–225. [in Ukr]

ZOLOTUKHIN, D. Counteroffensive in System Reflexive War. [online] Available at: https://www.facebook.com/dzolotukhin/posts/pfbid0RquCajCNDgLQpXYsDXrjnmTL5Tq1LP3FS4TMkkU9STHyLyhcTBBGPdHyMcV7NPVFl [Accessed 02 March 2024]. [in Ukr]

ISHCHUK, O. Apostle of Independence. Taras Shevchenko in the Materials of the OUN and UPA. Istorychna pravda. October 4, 2014. [online] Available at: https://www.istpravda.com.ua/articles/5430156d290a3/ [Accessed 02 March 2024]. [in Ukr]

KAZIMIROV, M. Review of the Cartoon “Mavka. Forest Song”. IT Community. [online] Available at: https://itc.ua/ua/articles/retsenziya-na-multfilm-mavka-lisova-pisnya-mavka-the-forest-song/ [Accessed 02 March 2024]. [in Ukr]

LIULCHAK, Z., LIPENTSEV, A., HALUSHCHAK, Yu. (2012). National Brand and Branding in the Context of International Events. National University “Lvivska politekhnika”. [online] Available at: https://ena.lpnu.ua:8443/server/api/core/bitstreams/6a5baa1d-196e-4d23-a0df-a22b50ef8dae/conten [Accessed 02 March 2024]. [in Ukr]

NIKOLENKO, O. Byron – Pushkin – Shevchenko (Typology and Transformations of the Byronic Poem). [online] Available at: http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/1606/1/Nikolen.pdf [Accessed 02 March 2024]. [in Ukr].

ODARCHENKO, K. Reputation of Countries and National Brands. [online] Available at: https://lb.ua/blog/katerina_odarchenko/484614_reputatsiya_krain_natsionalni.html [Accessed 02 March 2024]. [in Ukr]

PORTNIKOV, V. 30 Years Ago. Ukraine and the Last Visit of the US President to the USSR. Blog “Radio Svoboda” dtd. July 31, 2021. [online] Available at: https://www.radiosvoboda.org/a/vizyt-dzhorzha-busha-do-ukrayiny-1991/31387273.html [Accessed 02 March 2024]. [in Ukr]

Youth Rights Advocacy Guide. [online] Available at: https://fundraiser.games/uploads/files/materials/17/d237fe941486c909e5f48f55d8f04c75.pdf [Accessed 02 March 2024]. [in Ukr].

Brand Ambassador – what is it, Definitions and Concepts. [online] Available at: https://uk.economy-pedia.com/11033381-brand-ambassador [Accessed 02 March 2024]. [in Ukr].

TUNIK, Yu. “Shevchenko's Quantum Leap” will be Shown in the UAE. [online] The Village Ukraine. Available at: https://www.village.com.ua/village/culture/culture-news/282667-kvantoviy-stribok-shevchenka-pokazhut-v-oae [in Ukr]

Hipster of the 19th Century, or what Shevchenko Really was. Zaporizhzhia News – Zaporizka Sich. [online] Available at: https://sich.zp.ua/khipster-khikh-stolittia-abo-iakym-naspravdi-buv-shevchenko [Accessed 02 March 2024]. [in Ukr]

TSAPLINA, A. What is a Personal Brand, how to Create and Promote it. [online] Available at: https://sendpulse.ua/blog/personal-branding [Accessed 02 March 2024]. [in Ukr].

CHERNETS, M. To the Problem of Defining a National Brand and its Connection with Culture. [online] Available at: http://dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/handle/123456789/92483/38-Chernets.pdf?sequence=1 [Accessed 02 March 2024]. [in Ukr]

FUKUYAMA, F. (1992). The End of History and the Last Man. The Free Press. [online] Available at: https://www.academia.edu/9660559/The_End_of_History_and_the_Last_Man_The_Free_Press_1992 [Accessed 02 March 2024]. [in Ukr]

Ipsos Public Affairs. Anholt Ipsos Nation Brands Index (NBI). [online] Available at: https://www.ipsos.com/sites/default/files/19-05-50_Anholt_v2.pdf [Accessed 02 March 2024]. [in Ukr]

##submission.downloads##

Опубліковано

— Оновлено 2024-06-29

Версії

Номер

Розділ

Актуальне українознавство