Особливості соціально-психологічної адаптації українських дітей в європейських закладах середньої освіти
DOI:
https://doi.org/10.17721/2413-7065.3(96).2025.337906Анотація
У статті уточнюється специфіка та соціально-психологічні чинники адаптації в сучасних дослідженнях. Розглянуті питання адаптації дітей-мігрантів та її особливості для українських дітей за кордоном. За даними Міністерства освіти і науки України, в інших країнах зараз перебувають біля 2 мільйонів українських дітей. Наводяться результати емпіричного дослідження соціально-психологічних особливостей адаптації українських дітей у закладах середньої освіти Європи. Висновки проведеного дослідження свідчать, що у неадаптованих дітей присутній низький рівень самооцінки та шкільної мотивації, також у них високий рівень шкільної тривожності. Колектив, в якому вони навчаються, ці діти сприймають нейтрально або вороже, обмежують свої контакти з однокласниками, ухиляються від співпраці. Це їх тривожить, діти бояться демонструвати свої можливості, вони заздалегідь налаштовуються на негативне оцінювання своїх вчинків, думок, результатів діяльності. В діяльності вони керуються не своїми думками. З тої чи іншої причини більшість цих дітей (63,4%) не отримували психолого-педагогічної допомоги та підтримки. Натомість 46,2% адаптованих дітей отримували психолого-педагогічну допомогу. Формулюються практичні рекомендації щодо запобігання та усунення дезадаптації дітей-мігрантів в іноземних школах.
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ліцензія Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons 2.0 із зазначенням авторства — Некомерційна — Без похідних творів, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Змінювати матеріал і використовувати його в комерційних цілях заборонено.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).