Особливості соціально-психологічної адаптації українських дітей в європейських закладах середньої освіти

Автор(и)

  • Олександра Гах
  • Наталія Доброва

DOI:

https://doi.org/10.17721/2413-7065.3(96).2025.337906

Анотація

У статті уточнюється специфіка та соціально-психологічні чинники адаптації в сучасних дослідженнях. Розглянуті питання адаптації дітей-мігрантів та її особливості для українських дітей за кордоном. За даними Міністерства освіти і науки України, в інших країнах зараз перебувають біля 2 мільйонів українських дітей. Наводяться результати емпіричного дослідження соціально-психологічних особливостей адаптації українських дітей у закладах середньої освіти Європи. Висновки проведеного дослідження свідчать, що у неадаптованих дітей присутній низький рівень самооцінки та шкільної мотивації, також у них високий рівень шкільної тривожності. Колектив, в якому вони навчаються, ці діти сприймають нейтрально або вороже, обмежують свої контакти з однокласниками, ухиляються від співпраці. Це їх тривожить, діти бояться демонструвати свої можливості, вони заздалегідь налаштовуються на негативне оцінювання своїх вчинків, думок, результатів діяльності. В діяльності вони керуються не своїми думками. З тої чи іншої причини більшість цих дітей (63,4%) не отримували психолого-педагогічної допомоги та підтримки. Натомість 46,2% адаптованих дітей отримували психолого-педагогічну допомогу. Формулюються практичні рекомендації щодо запобігання та усунення дезадаптації дітей-мігрантів в іноземних школах.

Опубліковано

2025-10-01

Номер

Розділ

XVIII Міжнародний конкурс з українознавства